تازه‌ها
01 اسفند 1396

تیراندازی نیروی انتظامی به تجمع دراویش در گلستان هفتم

تجمع اعتراضی دراویش گنابادی در اطراف خانه نورعلی تابنده قطب این سلسله با دخالت نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌های موتورسوار به خشونت کشیده شد.

تجمع اعتراضی دراویش گنابادی در اطراف خانه نورعلی تابنده قطب این سلسله با دخالت نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌های موتورسوار به خشونت کشیده شد.

تعدادی از دارویش گنابادی از صبح امروز در اعتراض به بازداشت نعمت ریاحی مقابل کلانتری پاسداران تجمع کرده بودند.

ریاحی ۷۰ ساله و ساکن شهرکرد است که در پی ایجاد مزاحمت‌های نیروهای بسیجی و لباس‌شخصی در اطراف محل زندگی قطب دراویش گنابادی به تهران سفر کرده بود.

به گفته دراویش حاضر در این تجمع پیشتر ماشین این درویش سالخورده دزدیده شده و پس از اعلام کلانتری مبنی بر پیدا شدن ماشین و دعوت از نعمت ریاحی برای ورود به کلانتری او بازداشت می‌شود.

از سوی دیگر دراویشی که نیمه ماه بهمن در خیابان گلستان هفتم پاسداران٬ مقابل خانه قطب خود حلقه زده بودند٬ نیز با حجوم نیروی انتظامی مواجه شدند.

تصاویری از درگیری‌های امروز در گلستان هفتم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. این تصاویر نشان می‌دهد که درگیری در مقابل کلانتری ۱۰۲ خیابان پاسداران رخ داده است.

در ویدیوهایی که در ساعات اولیه تجمع منتشر شد، دراویش معترض در مقابل کلانتری تحصن کرده بودند و “الله اکبر” می‌گفتند.

در ویدیوهای بعدی تجمع‌کنندگانی که تعدادی از آنها چوب یا چماق به دست دارند، با گاز اشک‌آور و شلیک هوایی مأموران نیروی ویژه پلیس متفرق می‌شوند.

کانال تلگرام مجذوبان نور، وابسته به دراویش نعمت‌اللهی می‌گوید که چند نفر از درویشان مورد اصابت گلوله مأموران قرار گرفته‌اند. بنا بر این گزارش سه نفر از معترضان به شدت آسیب دیده‌اند.

محسن همدانی٬ معاون امنیتی استانداری تهران٬ در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به تجمع دراویش عنوان کرد: «در رابطه با این تجمع که از نظر ما غیرقانونی است دقایقی پیش شورای تامین استان تهران تشکیل جلسه داد.»

او با تایید خبر تیراندازی در منطقه تجمع دراویش٬ ادامه داد: «هنوز از این تیراندازی و دلایل آن جزییاتی در دست نیست.»

همچنین  خبرگزاری فارس٬ نزدیک به سپاه پاسداران خبر داد که در پی حمله دراویش گنابادی به ماموران کلانتری ۱۰۲ پاسداران ۳ تن از ماموران این کلانتری کشته شدندبه گزارش این خبرگزاری تعدادی از ماموران نیز دچار جراحت شده‌اند که برای مداوا به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند.

زیتون



نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.