تازه‌ها
27 تیر 1397

صدور حکم برای ۲۵۸ تن از دراویش گنابادی

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور حکم برای ۲۵۸ نفر از دراویش گنابادی خبر داد.

اگر چه دولت آبادی به جزئیات مربوط به زمان صدور احکام و حکمهای صادر شده اشاره‌ای نکرده است٬ اما برخی از فعالان درویش در فضای مجازی به صدور احکامی طویل المدت به علاوه تبعید٬ ممنوعیت از خروج از کشور و شلاق برای دراویش زندانی خبر می‌دهد.

سایت مجذوبان نور نیز که اخبار مربوط به دراویش گنابادی را منعکس می کند تا کنون نام دهها بازداشتی را که محاکمه و محکوم شده اند منتشر کرده است. بیشتر بازداشتی ها به احکام زندان ، تبعید و شلاق محکوم شده اند.

بهمن ماه سال گذشته بیش از ۵۰۰ تن از دراویش گنابادی به دلیل تجمع اعتراضی آنها در اطراف خانه نورعلی تابنده، قطب این سلسله، بازداشت شدند. تجمع دراویش با دخالت نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌های موتورسوار به خشونت کشیده شد.

ویدیوها و تصاویر زیادی از این درگیری‌ها منتشر شد و گزارش‌هایی نیز از «ضرب و جرح» شدید دراویش بازداشت شده و «شکستگی سر، فک و چند دندان» و وضعیت جسمی نامناسب تعدادی از آنان منتشر شده‌ است.

زیتون

«اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، «اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم» و «تمرد از دستور پلیس» و «اخلال در نظم و آسایش عمومی جامعه» از جمله اتهاماتی است که علیه دستگیر شدگان مطرح شده اند.

تا کنون چندین تن از دراویش زندانی در اعتراض به نحوی حبس و محاکمه٬ از شرکت در جلسات محاکمه خودداری کردند.

تیرماه امسال مهدی کروبی٬ از رهبران در حصر «جنبش سبز»٬ طی پیامی از دراویش زندانی خواست تا به اعتصابشان پایان بدهند.

 



نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.