تازه‌ها
07 آبان 1397

غیبت نماینده معترض به بازداشت بهاییان در جلسات شورای شهر شیراز به دستور رئیس شورا

علی خرمی، رئیس شورای اسلامی استان فارس می‌گوید دستور احمد رضا دستغیب، رییس شورای شهر شیراز، علت اصلی عدم حضور مهدی حاجتی در جلسات این شورا است

مهدی حاجتی پس از بازداشت ۱۰ روزه‌اش دیگر در جلسات شورا حاضر نشده است. نهادهای امنیتی او را عصر پنج‌شنبه پنجم مهر ماه بازداشت کردند. دلیل بازداشت او پیگیری دستگیری شماری از بهاییان در این شهر بوده و خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، علت دستگیری او را حمایت از «فرقه ضاله» بهاییت اعلام کرده است.

اکنون حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز می‌گوید علت اصلی غیبت مهدی حاجتی در جلسات شورا شهر شیراز دستور قضایی است. اما رئیس شورای اسلامی استان فارس به خبرگزاری کار ایران(ایلنا) گفته «تا قبل از اینکه دادگاه حکم قطعی صادر نکرده نباید رییس شورای شیراز قضاوت عجولانه داشته باشد و حاجتی را از حضور در جلسات شورا محروم کند».

در پاسخ اما روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز اظهارات رییس شورای استان مبنی بر «ممنوعیت فعالیت حاجتی از سوی رییس شورای اسلامی شهر شیراز» را «نادرست» خوانده است. روابط عمومی شورای شهر اسلامی شیراز همچنین اعلام کرده که علی خرمی از مسئولیت قانونی و صلاحیت مصاحبه در این زمینه برخوردار نبوده است.

مهدی حاجتی به طور مشخص در تلاش برای آزادی دو شهروند بهایی، به رویه ناعادلانه قضایی و نبود عدالت اجتماعی اشاره کرده بود.

او در توییتر خود نوشته بود: «۱۰ روز گذشته را به هر دری زده‌ام تا دو دوست بهایی بازداشت شده آزاد گردند و به نتیجه نرسیده‌ام. نسل ما موظف است مادامی که مقابل دشمنان خارجی ایستاده است در تلاش برای اصلاح رویه‌های قضایی و سایر اموری که عدالت اجتماعی را به خطر انداخته، کم نگذارد.»

اکنون خبرها حاکی است که نوذر امامی و عبدالرزاق موسوی، دو عضو شورای شهر شیراز که این پرونده را در شورا پیگیری کرده‌اند، اخطار دریافت کرده‌اند.

رادیوزمانه

 



نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.