تازه‌ها
28 آبان 1397

بازداشت دونوکیش مسیحی «بهنام ارسالی» و «داوود رسولی» در مشهد و کرج

گزارش‌های دریافتی حاکیست در روزهای اخیر نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تعدادی از ایمان‌داران در مشهد، کرج و شهرهای شمالی کشور را احضار و یا بازداشت کردند.

منابع مطلع به «محبت نیوز» گزارش دادند «بهنام ارسالی» نوکیش مسیحی ساکن کرج که برای سفر به مشهد رفته بود روز جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ در منزل یکی از دوستان خود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
ماموران امنیتی شش لباس شخصی بودند که یکی از آنها زن بوده و بدون نشان دادن حکم قانونی وقتی وارد منزل شدند بهنام را به همراه فرد دیگری که در آنجا حضور داشت با خود بردند، اما نفر دوم ساعاتی بعد آزاد شد.
نوکیش مسیحی «بهنام ارسالی» از اعضای سابق کلیسای جماعت ربانی تهران بوده و چند سال قبل نیز به خاطر ایمان مسیحی خود یکبار از محل کار خود اخراج شده بود.

همزمان «داوود رسولی» که در بین ایمان‌داران به «دیوید» شهرت دارد نیز روز جمعه مورخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۷ ساعت شش صبح در مقابل درب منزل خود در کرج توسط دو لباس شخصی بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد. منابع مطلع به نقل از خانواده این نوکیش مسیحی می‎گویند، ماموران دو ساعت بعد به همراه او دوباره به منزل بازگشتند و شروع به تفتیش و بازرسی خانه کردند که ماموران برخی کتب و وسایل شخصی وی را با خود بردند.
داوود رسولی در زمان بازداشت عازم سفر به مشهد بوده و به نظر می‎رسد ماموران اطلاعات مکالمات آن‎ها را شنود و از پیش شناسایی کرده‌اند.
از زمان بازداشت این دو نوکیش مسیحی، این افراد تاکنون هیچ تماسی با خانواده و یا نزدیکانشان نداشته و هنوز هیچ اطلاعی از علت بازداشت و یا محل نگهداری‌شان در دسترس نیست.

همچنین گزارش‌های دریافتی حاکیست در روزهای اخیر نهادهای اطلاعاتی جمهوری اسلامی تعدادی از ایمان‌داران در شهرهای شمالی کشور را احضار و بازداشت کردند. هنوز جزییات دقیقی در این باره در دست نیست اما گفته شده از برخی از آن‌ها تعهد گرفته‌اند و آزاد شدند.
جمهوری اسلامی زیر فشارهای بین‎المللی قرارگرفته و کارگزاران حکومت در تنگنا هستند اما بدون اینکه درکی از شرایط خود داشته باشند، همچنان به عناوین مختلف به آزار و اذیت اقلیت‎های دینی و قومی ادامه می‌دهند. به نظر می‏رسد موج تازه‎ای از بازداشت و فشار علیه مسیحیان به راه افتاده است.
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در روزهای اخیر در قطعنامه‎ای به افزایش شمار اعدام‌ها و اعدام مجرمان زیر ۱۸ سال، نقض حق آزادی بیان و نقض حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی، سرکوب معترضان و روزنامه‎نگاران، شکنجه و بدرفتاری در زندان‌ها، بازداشت و محکومیت دوتابعیتی‌ها و زیر پا گذاشتن حقوق زنان در ایران اشاره کرده و نوشته وضعیت حقوق بشر در ایران وخیم‌تر شده است. این در حالیست که حسن روحانی ادعا کرده بود قصد دارد وضعیت اقلیت‌های دینی و قومی در ایران را بهبود بخشد.

محبت نیوز



نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.